Nieuwsbrief december 2014 beschikbaar!

Afgelopen jaar stond in het teken van afronden van de bouw van het Community Center en de start van de activiteiten. Lees meer hierover in onze nieuwsbrief.

Nieuwsbrief december 2014

Mooie donatie van Wereldwinkel Purmerend

De stichting heeft een mooie donatie van de wereldwinkel Purmerend mogen ontvangen!

Maggie Bachoo, Eveline Lowie en Mies Démoed hebben een presentatie gegeven aan de vrijwilligers van de wereldwinkel Purmerend. Naar aanleiding van deze presentatie heeft het bestuur van de wereldwinkel Purmerend besloten tot een gift van € 2000!

Wij zijn erg blij met deze donatie en zullen het geld gebruiken voor de inrichting van het Community Center.

Jaar- en Financieelverslag 2013 beschikbaar

Ons jaar- en Financieelverslag over 2013 is beschikbaar.

Het afgelopen jaar heeft in het teken gestaan van de bouw van ons Community Centrum. Op de voortgangspagina en in de nieuwsbrief van december kunt u meer lezen over dit project en hebben wij mooie foto's geplaatst.

2014 zal in het teken staan van de afbouw van het centrum (de puntjes op de i zetten) en het in gebruik nemen van het centrum door het plaatselijk comité.

De eerste foto's...

De eerste foto's van ons mooie community center zijn binnen. Het gebouw is heel mooi en duurzaam geworden!

nieuwsgierig geworden... ga snel naar onze gallery voor een impressie

Nieuwsbrief december 2013 is uit!

U heeft er een tijd op moeten wachten, maar we hebben niet stil gezeten. Het communitie centrum in Mkwajuni is zo goed als af...

Lees erover in onze nieuwste nieuwsbrief!

Afscheid dokter Kaan

Onlangs is dokter Jan Kaan met pensioen gegaan. Ook hij heeft een aantal jaren in het ziekenhuis van Mkwajuni gewerkt en vind dat onze stichting een goede bijdrage levert aan het verbeteren van de levensomstandigheden in het dorp.

Hij heeft daarom al zijn contacten gevraagd een donatie aan onze stichting te doen. In totaal is door collega's en bekenden van hem ruim €3700 gestort op de rekening.

Wij willen dokter Kaan en alle mensen die een donatie gedaan hebben hartelijk bedanken voor deze steun, die wij natuurlijk gaan gebruiken voor het huidige project: het community center in Mkwajuni.

Jaarverslag 2012 beschikbaar

Het financiële- en jaarverslag over 2012 staan op onze site!

In 2012 hebben we weer een aantal mooie donaties ontvangen, zo willen wij de medewerkers van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam en de medewerkers van ING bedanken voor de stemmen op onze stichting waardoor wij nog dichter bij ons doel, het bouwen van een Community Center in Mkwajuni komen.

Daarnaast hebben wij een informatie boekje gemaakt over het Community Center. Dit boekje geeft een heldere toelichting op het project.

Jaarverslag over 2011 en nieuwsbrief februari 2012 beschikbaar

Het jaarverslag en financieel jaarverslag over 2011 is gereed, in deze verslagen verantwoorden wij ons beleid en onze uitgaven in het afgelopen jaar.

Klik hier voor het jaar- & financieel verslag

Daarnaast hebben wij de eerste nieuwsbrief van 2012 klaar. Met deze nieuwsbrief willen wij u op de hoogte houden van onze werkzaamheden en activiteiten.

Klik hier voor de nieuwsbrief van februari 2012

Beleidsplan 2012 - 2015

Wij zijn trots om te vermelden dat wij ons eerste beleidsplan hebben opgesteld. Wij hebben voor de periode (2012 tot en met 2015) ons doel, project en werkwijze beschreven in dit beleidsplan.

Klik hier voor het beleidsplan 2012 - 2015

Afscheid dokter Willems

Eerder schreven wij al dat artsen die in het Mwambani Hospital in Mkwajuni hebben gewerkt blijven het dorp en de gezondheid van de bevolking een warm hart toedragen.

Dat blijkt maar weer uit het feit dat net als dokter Kuenen ook dokter Willems bij zijn pensioen aan al zijn gasten een donatie voor onze stichting heeft gevraagd. Er werd door dokter Willems en zijn gasten gul gegeven, wij mochten in totaal het fantastische bedrag van € 3.264,00 ontvangen!

Wij willen dokter Willems en zijn gasten bedanken voor deze gulle gift die wij zullen gaan besteden aan ons nieuwe project.

Mooie jaarafsluiting

Aan het einde van het jaar hebben wij nog een mooie donatie van Enigma Business Consulting mogen ontvangen. Wij danken de directie en de medewerkers van Enigma voor deze bijdrage!

We zijn begonnen!

De werkzaamheden voor het community center zijn begonnen! De grond is aangekocht, er is een hek om het terrein geplaatst en de stenen voor de eerste fase zijn gekocht.

En de bouw is al begonnen!

Klik hier voor de eerste foto's

Nieuwsbrief september 2011 beschikbaar

Door de nieuwsbrief blijft u op de hoogte van onze werkzaamheden afgelopen maanden. NIEUWSBRIEF

Afscheid dokter Kuenen

Artsen die in het Mwambani Hospital in Mkwajuni hebben gewerkt blijven het dorp en de gezondheid van de bevolking een warm hart toedragen. Dat blijkt maar weer uit het feit dat één van de Mwambani artsen bij zijn pensioen aan al zijn gasten vroeg om een donatie te doen aan onze stichting zodat wij met dit geld ons werk kunnen voortzetten.

Er werd door dokter Kuenen en zijn gasten gul gegeven, wij mochten in totaal het fantastische bedrag van € 5.205,00 ontvangen!

Wij willen dokter Kuenen en zijn gasten bedanken voor deze gulle gift die wij zullen gaan besteden aan ons nieuwe project.

Gift van Goede Doelenfonds voor ING medewerkers

Dit jaar is door het personeel van ING het Goede Doelenfonds voor ING medewerkers opgericht. Bij dit fonds kunnen medewerkers van ING een donaite aanvragen, de aanvragen worden dan verzameld en alle medewerkers van ING kunnen vervolgens stemmen op hun favoriete project.

Onze stichting heeft een aanvraag gedaan voor een donatie van € 15.000 voor ons nieuwe project, de bouw van een Community Center in het dorp. De medewerkers van ING vonden dit een mooi project en hebben er flink op gestemd. Door deze stemmen zijn wij op de derde plaats geëindigd en ontvangen wij het volledige bedrag van het fonds. Een enorme opsteker voor onze stichting en het project.

De stichting bedankt Nico en Eveline die zich hebben ingezet om deze donatie mogelijk te maken, de medewerkers van ING en ING die deze donatie mogelijk heeft gemaakt door het oprichten van het Goede Doelenfonds voor ING medewerkers.